Hyperliquid, 2025 yılında gerçekleştirilen tüm token geri alımlarının %46’sını yaparak rekabeti ezmiştir.
Tarih: 19 Ekim 2025 22:05
Detaylar
Aslında, Hyperliquid’in geri alım çabaları, diğer dokuz büyük geri alımın toplam harcamalarına eşdeğerdir.
Şu ana kadar en az 21.36 milyon HYPE token geri alındı. Bu rakam, toplam arzın yaklaşık %2.1’ini oluşturuyor. Aylık geri alımların ortalaması 65.50 milyon dolar olup, Mart ayında 39.14 milyon dolar ile Ağustos ayında 110.62 milyon dolar zirvesine ulaşmıştır ve ortalama geri alım fiyatı HYPE başına 30.18 dolardır.
Bu durumu perspektife koymak gerekirse, LayerZero, ZRO arzının %5’ini geri almak için Eylül ayında 150 milyon dolar harcayarak ikinci en büyük token geri alımını gerçekleştirdi ve ortalama fiyatı 3.00 dolardır. Ancak bu, tek seferlik bir takdiri geri alımdı ve CoinGecko, Hyperliquid’in devam eden programının hakimiyetini sürdüreceğini bekliyor.
Öte yandan, Pump.fun Temmuz ayından bu yana 138.17 milyon dolar harcayarak üçüncü sırayı aldı ve aylık ortalama 40.47 milyon dolar harcayarak toplam arzın %3’ünü ele geçirdi. Pump.fun’ın ortalama geri alım fiyatı 0.0046 dolar olup, Ekim 10 kripto çöküşünden sonra geri alınan tokenları kağıt üzerinde bir kayıp olarak görünse de, program arz yönetimine stratejik bir yaklaşım sergiliyor.
Solana tabanlı DEX olan Raydium, 2022’den bu yana 100.35 milyon dolar harcayarak token geri alımı ve yakma faaliyetinde lider konumdadır. Diğer dikkate değer projeler arasında Rollbit (27.93 milyon dolar), Bonk.fun aracılığıyla Bonk (27.30 milyon dolar), Tron’un Sun platformu (3.03 milyon dolar) ve borsa WOO (1.68 milyon dolar) bulunmaktadır.
Genel olarak, CoinGecko, 2025 yılında anlamlı geri alımlar uygulayan 28 proje belirledi ve projelerin, sahiplere değer döndürmek ve uzun vadeli katılımı teşvik etmek için bir mekanizma olarak geri alımları keşfetmesiyle sektörde bir trendin olduğunu belirtti.
Token geri alımları 2025 yılında şimdiye kadar 1.40 milyar doları aştı. Bu trend büyük ölçüde Hyperliquid tarafından desteklendi. Ortalama olarak, kripto projeleri bu yıl tokenlarını geri almak için ayda yaklaşık 146 milyon dolar harcadı. Eylül ayındaki önemli bir artış, LayerZero’nun tek seferlik 150 milyon dolarlık geri alımıyla ilişkilendirildi, ancak CoinGecko, bu duyurunun muhtemelen aydan aya karşılaştırmaları bozduğunu açıkladı.
Bunu hariç tutarsak, Eylül ayının toplam geri alım harcaması 168.45 milyon dolar olarak gerçekleşti. İlginç bir şekilde, geri alımların hızı 2025’in ikinci yarısında ivme kazandı ve Temmuz ayında aylık %85’lik bir artış görüldü. Ekim ayının ortasına gelindiğinde, projeler zaten neredeyse 89 milyon dolar harcadı ve ayın, ilk yarı ortalama 99 milyon doların üzerinde olan dördüncü ardışık dönemini kaydetme yolunda olduğu görülüyor.
Kaynak: CryptoPotato
Nihat Çetinkaya sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.